vervolg 1 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van YVSIHA - WaarBenJij.nu vervolg 1 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van YVSIHA - WaarBenJij.nu

Door: Hans

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Na enkele dagen zonder geschikte WIFI kan ik nu weer verder. Het blijft bijzonder zoveel beesten in het wild te zien. Nadat we het Krugerpark hebben verlaten kwamen we aan in Hazyview. Een onmogelijke slechte weg leidde ons naar onsze Bungelow hoog op de berg. Een prachtig uitzicht op de bergen rond ons. We werden verwelkomt door maar liefst 5 grote Deense doggen en een ander soort hond. Veel kabaal maar ze waren ontzettend lief. Een ruime bungelow met 2 slaapkamers.S avonds gegeten in het dorp. Het eten hier is bijzonder goed en spotgoedkoop. Alles is te krijgen. Pizza, heerlijke biefstukken, pasta, Wat je maar wilt. Na een goede nacht (s avonds wordt het snel erg koel) de volgende ochtend de berg af voor ontbijt. Ook weer prima. Die dag naar een oud mijnstadje en watervallen. De ladies in de middag naar een spa voor een voet en handpedicure. De dag daarna vroeg vertrokken naar Swaziland. Onderweg een opvangcentrum bezocht van Chimpansees. Bijzonder! Wat een druktemakers. Eentje gooide met stenen en Silke werd geraakt. Niks ernstig alleen een blauwe plek als souvenir.Ieder exemplaar heeft zijn eigen bijzondere geschiedenis. Vaak door particulieren in gevangenschap gehouden. Soms inmiddels alcoholist omdat ze ter vermaak drank kregen.
Daarna door naar Swaziland met een koning met 13 vrouwen. Elk jaar mag hij er weer eentje bijnemen. Een keuze uit 100000 jonge meisjes. De vevolking is er veel armer als in ZA en wonen soms nog in houten/lemen hutjes met rieten dak. Voor ons was het een doortocht naar een ander deel van ZA nl ST Lucia gelegen in een bijzonder en beschermd gebied (wetlands) Bijzonder is dat de nijlpaarden hier in de avond door het dorp lopen. We hebben hier een prachtig hotel. Wel opletten dat de apen niks wegritsen. Morgen naar een park met veel neushoorns en smiddags snorkelen op een deel van het strand waar de haaien niet kunnen komen. Wellicht zien we ook nog walvissen die nu naar de zuidpool trekken.

• 17 Augustus 2014 - 16:01

Belinda:

Klinkt onwaarschijnlijk allemaal. Ongelooflijk. We blijven het volgen, ook via pa en ma. Zij genieten van de 'telefoontjes'.